Aarhus100 Praktisk info

Stævnepladsen
Pladsen udgør start for distancerne 6 km 12 km og 25 km, og mål for alle distancer. (Også Hike distancerne starter og har mål her.)

Pladsen ligger lige ved siden af Hotel Helnan Marselis. 
Adr: Strandvejen 25, 8000 Aarhus

Der er gode P-forhold i området. Her kan nævnes:
- Langs strandvejen
- Thorsømøllevej
- Marselishavnevej

Starten for 60 km, 75 km og 100 km i Ebeltoft foregår lige på Horisonten der ligge ved siden af Fregatten Jylland (du skal køre forbi og ind efter Glasmuseet.). Adr. er Strandvejen 10, Ebeltoft.
(Der er bus transport fra mål i Århus til Ebeltoft - se længere nede)

Check ind (nummer udlevering):

Vi anbefaler alle at hente startnumre + eventuelt tilkøb af T-shirt/energi i Aarhus butikken der ligger på JM Mørksgade 1. 8000 Aarhus C (Running Store). Det kan hentes her Torsdag den 17/9 og fredag 18/9 mellem kl 10.00 og 17.00 

Check ind for 60, 75 og 100 km sker ved start i Ebeltoft. Åbner kl. 0630 i telt på Stranden.
Check ind for 6, 12 og 25 km sker ved Stævnecenteret Helnan Aarhus. Åbner kl. 0830 i telt på Pladsen

Med i prisen er:
Professionelt løb
Startnummer
Tidtagning med chip
Livetracking (via Sportstiming App - på din tlf)
Lækre markerede ruter
Gode depoter 
Flot medalje
Gratis billede service
En stor oplevelse du aldrig glemmer.

(Som tilkøb er der mulighed for at købe t-shirt, mad, bus mm)

Præmier
Der er præmier til 1, 2 og 3 i herre og dame på alle løbedistancer.
Præmierne er fra Racingdenmark og løbets partnere.

Depoter
Der er depoter på alle distancer. 

6 km måldepot

12 km 1 depote + mål
Efter ca 6 km

25 km 2 depoter + mål
Efter ca 6 km og igen efter ca 15 km

60 km 3 depoter + mål 
Efter ca: 10km, 20 km, 42km og mål.
42 km depotet er også Drop depot samt et større depot.

75 km 4 depoter + mål
Efter ca: 10km, 25km, 35km, 57km og mål.
57 km depotet er også Drop depot samt et større depot.)

100 km 7 depoter + mål
Efter ca: 10km, 25km, 35km, 57km, 75km, 81km, 90km og mål.
57 km depotet er også Drop depot samt et større depot.)

Depoterne indeholder lidt forskelligt, men alle vand og energidrik.
De fleste indeholder også frugt, slik, kage.

Drop Depotet (60, 75 og 100 km) indeholder ekstra gode sager inkl overraskelser.
Dette depot er også her i må have jeres egne ting i EN gennemsigtig Affaldssæk eller anden taske. (sækken markeres inden start med jeres startnummer - denne label udleveres ved start.)

Såfremt du efterlader noget ved dropzonen du ønsker at få retur kan det afhentes på Stævnepladsen fra kl. 14.30 eller 17.30. (vi kører 2 gange.)

Markeringen: 
Markeringen er primært Flag der følges. Enkelte steder vil der også være markeringsstrimmel. På 60, 75 og 100 km vil der også være passager uden markering. (fx et 500 meter strandstykke - hvor man fortsætter langs vandet til næste skilt.)

Sikkerhed/førstehjælp

Der er Samariter på stævnepladsen.
- Såfremt du står i en farlig situation skal du ringe 112.

- Såfremt du er træt/øm skal du gå til nærmeste depot. Du må også ringe efter en taxa eller andre. (vi har ikke en service transport, men kan tage dig til stævnepladsen fra et depot ved lejlighed)

- Nødnummer til samaritterne på stævnepladsen: 20 74 29 14

- Problemer på ruten (manglende markering): Kontakt rute ansvarlig.

Obligatorisk udstyr
Vi bruger ikke længere plastik kopper i depoterne. Så du skal selv medbringe en foldekop. kan købes her: Foldekop.

6 km.  Start nummer og egen drikke kop til depoterne. 
12 km Start nummer og egen drikke kop til depoterne.
25 km Start nummer og egen drikke kop til depoterne.

60 km Start nummer og egen drikke kop til depoterne. Opladet mobiltlf, inkl installeret nødnummer. Egen drikkedunk/e med plads til min 1 liter væske. Varm trøje (langærmet.)  Første hjælp min. en forbinding, sportstape, og plastre.

100 km Start nummer og egen drikke kop til depoterne. Opladet mobiltlf, inkl installeret nødnummer. Egen drikkedunk/e med plads til min 1 liter væske. Varm trøje (langærmet.) Pandelampe (må gerne ligge i dropbag til dropzonen). Første hjælp min. en forbinding, alutæppe, sportstape, og plastre.

Der foretages stikprøvekontrol af udstyr - mangel udløser tidstraf. 

Højdemeter ruteprofiler Ca.
6 km -   103 højdemeter.
12 km - 212 højdemeter.
25 km - 411 højdemeter.
60 km - 617 højdemeter.
100 km - 1460 højdemeter.

Praktisk info (foreløbigt program)

05.45: Opsamling Helnan Marselis (Ultratrail60 + Aarhus100)

06.00: Opsamling Aarhus Rutebilstation (Ultratrail60 + Aarhus100)

07.30: Start 100 + 60 km i Ebeltoft (Horisonten, Strandvejen 10, Ebeltoft)

11.00: Start 6 km (Helnan Marselis)

11.30: Start 12 km (Helnan Marselis)

12.00: Start 25 km (Helnan Marselis)

Cutoff tider:
Der er cutoff på 100km efter 75 km hvor mål passeres - cutoff er kl 20.00.

Seneste målgang 100km er kl. 23.59.

Seneste målgang øvrige distancer er kl. 20.00

Vi gør opmærksom på at tilmeldingen er bindende og kan ikke udskydes eller refunderes. Det er dog muligt at overdrage nummeret til anden side og ændre navn såfremt det ønskes. Skift af distance koster 50,- i ekspeditionsgebyr + eventuel merpris hvis man skifter til længere distance.

Vilkår for deltagelse i et Racingdenmark løb: https://www.racingdenmark.dk/lobeoplevelser/vilkar-for-deltagelse-i-et-racingdenmark-lob


FAQ:
Her finder du svar på diverse:

Kan jeg komme i bag efter løbet? Bad finder du i den skønne hav 20 meter fra start/mål portalen

Kan jeg parkere tæt på mål? Parkering er inden for 1,5km afstand. Der kommer jo mange løbere, så kom i god tid

Hvordan får jeg fat i mit udstyr fra Dropzone på 100km. = Vi kommer til at tranportere udstyr fra dropzone til stævnepladsen, så du kan fat i det kl. 17.30.

Kan jeg hente en rutefil til mit ur? Ja, rutefilen bliver lagt ud dagene op til.

Hvornår kan jeg senest checke ind? 30 min inden din racestart

Kan jeg opbevare min udstyr og værdigenstande mens jeg løber? Ja, vi passer godt på din mobil, pung og nøgler. Du skal indlevere det ved butikken. Din taske kan du også få opbevaret i et telt på stævnepladsen. Dette er dog på eget ansvar.

Værdigenstande
Det er muligt at indlevere pung og nøgler i sekretariatet.
Taske med tøj osv må stilles i telt men er på eget ansvar.